Corporate look

Opvallend logo en uniforme uitstraling

Wat is de gewenste look en perceptie?

 

Misschien heeft uzelf reeds een idee van logo maar kunt u het zelf niet uitwerken.


Op basis van een eerste bespreking en briefing wordt een analyse gemaakt van uw bedrijf: welke producten of diensten biedt u aan, wat is uw doelgroep, wat is uw gewenste uitstraling of perceptie?


De ontwikkeling van een logo is heel belangrijk. Hier moet dus zeker de nodige aandacht aan besteed worden.

Het profileert namelijk uw bedrijf/organisatie/instelling en het is uiteraard de bedoeling dat het logo jarenlang wordt gebruikt.

Daarnaast wordt ook gekeken wat u precies op termijn wenst uit te werken.


Logo en huisstijl

U start een nieuw bedrijf of wenst een vernieuwd logo voor een bestaand bedrijf.
Bij een eerste kennismakingsgesprek wordt nagegaan wat uw gewenste positie is op de markt.

  • Wie is uw doelgroep?
  • Wat zijn uw doelstellingen?
  • Wat wil u bereiken?£
  • Wat biedt u aan producten of dienstverlening?
  • Wat is uw perceptie of gewenste perceptie?


Aan de hand van uw desideratie wordt dan gestart met de ontwikkeling van een logo. Het logo moet een bepaalde emotie opwekken.


Dit bestaat uit een 3-tal verschillende ontwerpen met keuzemogelijkheden.

Na presentatie van deze voorstellen volgt bijsturing of aanpassingen.

Na de keuze van het uiteindelijk logo wordt dit vectorieel uitgetekend (onbeperkt uitvergrootbaar) en in verschillende extenties aan u aangeleverd (voor gebruik drukwerk en sociale media).







Lay-out en digitale opmaak

In deze fase zit o.a. briefhoofd/offerte en visitekaart.

Daarna kan gewerkt worden aan de bekendmaking van uw bedrijf of instelling: een informatieve folder of flyer, een uitgebreide brochure met productoverzicht, ...

Behoort uw zaak tot de horeca, dan zal geopteerd worden voor een informatieve flyer, menukaarten, prijslijsten, wijnkaarten, ...


Er wordt ook een grid of lay-out ontwikkeld als basis voor verdere communicatiemiddelen.


In een laatste fase wordt dan ook overwogen om een website, totaal in dezelfde stijl van de ontwikkelde corporate look, uit te werken.

 

De huisstijlregels kunnen ook, indien gewenst, in een richtlijnengids of witboek uitgewerkt worden.

Zo kunt u aan alle medewerkers maar ook externe partners de richtlijnen bezorgen zodat uw logo en andere huisstijlregels door iedereen conform worden gebruikt (identiek lettertype, correcte kleurcodes, ...).

 

Vooraf worden altijd duidelijke prijzen en betalingsvoorwaarden afgesproken.

Dit zit omvat in een prijzenpakket.


Van digitale opmaak tot drukwerk

Voor alle bijkomende communicatiemiddelen wordt gewerkt met aanvullende prijsoffertes.

Al-By-One staat in voor de opmaak van digitale documenten. U ontvangt digitale leesproeven via mail (pdf). Na goedkeuring is een drukproef mogelijk.


Fotografie

Afhankelijk van de soort opnames kan All-By-One instaan voor de fotografie of wordt
gewerkt met externe partners.


Drukwerk

All-By-One zoekt samen met u naar de juiste of geschikte partners voor de reproductie van alle gewenste communicatiemiddelen.

Na de goedkeuring van de digitale opmaak documenten worden drukklare files aan de partners bezorgd. Ook het maken van drukproeven is mogelijk.

U ontvangt vooraf steeds een gedetailleerd prijsopgave.